V zájmu demokracie je nutno omezit nezávislost soudců
S údivem jsem si přečetl text přísahy soudců a ústavních soudců, které se od sebe ve zdánlivé maličkosti podstatně liší. Viz
Seznam slibů v českém právním systému
Text pro obyčejné soudce je v pořádku, slibuji, ... že se budu řídit právním řádem České republiky, že jej budu vykládat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a že v souladu s ním budu rozhodovat nezávisle...
Zatímco ústavní soudce se nepotřebuje řídit zákonem! On slibuje, ... budu chránit neporušitelnost přirozených práv člověka a práv občana, řídit se ústavními zákony ...
Svědomí obyčejného soudce je omezeno na výklad existujících zákonů. Ústavní soudce však není nijak omezen v rozletu svých myšlenek, které mohou být v rozporu s praktickými legislativními potřebami, ke kterým demokraticky dospěli zákonodárci. Vždyť co jsou to přirozená práva člověka, která má hájit? Právo na práci, na děti, na sexuální identitu, na místo pobytu, na vzdělání, na důstojný život? Taková práva na Zemi nikdy nebyla, dokud některé státy nedeklarovaly, že je pro své občany dokážou zajistit. Opakuji, pro své občany!
V demokratickém zápase o znění zákonů se tzv. pravice a levice neustále přou o to, jak se tato "práva" mají promítnout do zákonů. Jestli má každý právo na zaměstnání, tj. předstíranou práci, na plození dětí, které nebude umět uživit, na důchod bez předchozích zásluh, na adopci dětí pro lidi se sexuální identitou takovou, že o ní většina národa nemá tušení, na právo cizích národů přistěhovat se do České kotliny a vyžadovat materiální zabezpečení na úrovni takové, že jen oni sami nebo soudci ÚS posoudí, zda je důstojné, aniž by se starali o důstojnost domácích obyvatel nebo o zajištění zdrojů pro uspokojení jejich vůle (toho ÚS).
A teď si představte, že většina ústavních soudců má své představy o tom, která politická strana má pravdu. Potom všemožné politické změny proti jejich vůli nelze uskutečnit, případně nežádoucím změnám nelze zabránit. Co nejde prosadit na demokratické půdě parlamentu, dá se prostě vysoudit u ústavního soudu. Parlament třeba schválí jednomyslně zákon, že homosexuálové nemohou dostat k adopci cizí děti, protože k takovému řešení odborníci mají své důvody. Někdo si postěžuje ÚS a ten vynese rozsudek, že se jedná o diskriminaci a že parlament musí stejná práva homosexuálů zohlednit. Toto byl jen jeden příklad, ale totéž se může týkat otázek imigrace, inkluze ve vzdělávání, obnovitelné energie, náboženských pravidel, nepodmíněného příjmu nebo globálního oteplování. Tedy otázek, u kterých ani odborná veřejnost zdaleka není jednotná, které jsou čistě politické povahy, ale ústavní soud prostě může rozhodnout jinak. Tomu se říká soudcokracie, kdy soudce se stává sám zákonodárcem. Soudci můžou i rozhodnout o tom, co je to extrémismus a nepřipustit nežádoucí politiky k účasti na volbách.
Poláci pouze rozhodli o tom, že soudci musí rozhodovat 2/3 většinou. Zlí jazykové tvrdí, že všichni jsou to bývalí prominenti bývalého komunistického režimu, kteří právě prostou většinu ztratili, a proto tolik řvou. I o minulosti našich ústavních soudců bylo napsáno mnoho nepěkného. Jestliže soudci budou rozhodovat jen těsnou většinou, pak se zcela určitě jedná o otázku, kterou jim nepřísluší posuzovat.
Soudní orgány EU jsou v chápání svých pravomocí ještě nestoudnější a polská iniciativa k jejich odkázání do patřičných mezí je zcela na místě. Nevíme, kdo ty soudce volil, tak mi není jasné, proč bychom je měli poslouchat. Postupně se přidejme k postoji MUDr. Chocholouška: "Jen ať si kecaj, na to my jsme zvyklí".
Jan Hink
NE! z nás dělá to, co jsme. Tolerance ke všemu je sebevražda.
Výstižný reklamní slogan Budvaru umožňuje předpovědět, že islám ovládne celou Evropu. Je jedno, zda hodnoty jsou barbarské nebo ušlechtilé. Důležité je, zda lidé hodnoty považují za vlastní a jsou odhodlání je šířit.
Jan Hink
Srovnání islamofobie a covidofobie. Zuřivá tolerance versus zuřivý boj.
Ne každý muslim je terorista, ne každý infikovaný má příznaky, natož aby umřel. Vláda řídí opatření hůř, než kůň s klapkami na očích. Nejdřív hot, potom čehý. Místo radosti z promořování, tu máš roušku přes hubu!
Jan Hink
Rovnost větší, než za komunismu
Každý týden mě nadzvedne nějaká kauza, ve které soud rozhodl pro mě nepochopitelným způsobem. Řidič v Praze má mít stejně peněz jako v Kotěhůlkách. Dalším krokem bude nejspíš sjednocení povinného pojištění, hustoty dopravy atd.
Jan Hink
Se záchranným fondem EU se bude hospodařit pěkně po bolševicku
Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb. Budeme platit podle svých schopností, ale nebudeme rozhodovat o tom, na jaké potřeby a komu budou peníze darovány. EU zabíjí víc much jednou ranou.
Jan Hink
Kdo není lempl, je rasista?
V užitečné práci je těžší dosáhnout úspěchu. Proč by se neužiteční namáhali, když jim jako škůdcům nabízejí víc za příslušnost k utiskovaným menšinám nebo za jejich okázalou podporu? Jsme ochotni se proti škůdcům také spojit?
Jan Hink
Nadřazenost je o pýše, frustraci nebo přirozené autoritě? Sebeponižování je směšné.
Byl to pohled pro Bohy. Jedni lidé líbají nohy jiným, aby se omluvili za svou "nadřazenost". Oko nezůstalo suché, kozel by se z toho rozdojil. Já se však snažím najít ve všem smysl. Nejdřív mě napadla sexuální úchylka.
Jan Hink
Na životech slušných lidí záleží
Nikoli na barvě pleti. Bohužel však existují lidé, kteří představují pro společnost tak velké nebezpečí, že jejich smrt je cennější.
Jan Hink
Proč Netflix a další filmoví producenti dávají to nejlepší do trezoru
Ve starých filmech se prý na černochy díváme pokřivenou optikou. Není správně vidět v nich násilníky, nevzdělance, rabiáty. Naopak dnešní hnutí BLM ukazuje jejich vlídnou tvář, lepší, než ta naše.
Jan Hink
Na bílých životech záleží? Jak komu.
Každý život má svou hodnotu. Záleží i na prasečím životě, i na kvalitě slepičího života. Jinak by veřejným prostorem nerezonovala diskuse o klecových chovech. Hnutí BLM však nevypadá, že by mu na životech bílých záleželo.
Jan Hink
Něco ke Kalouskově (a nejenom jeho) politické odpovědnosti
Kalousek napadá Babišovu vládu, že do čela krizové týmu dala odborníka, pana Prymulu. Prý by tam měl být někdo s politickou odpovědností, že Prymula ji nenese. Jak rozumíte tomu termínu u nepříliš oblíbeného politika, jako je on?
Jan Hink
Vedou všechny cesty do Říma přes Lovosice?
I z Klatov se dá dostat do Budějovic. I z Číny se mohou dostat roušky do Itálie, je však třeba mít mezisklad v Lovosicích a handrkovat se o ceně s ministerstvem zdravotnictví? Krademe zdravotnický materiál jako Němci?
Jan Hink
Sociálně potřební žádné dávky nepotřebují, stačí když nebudou okrádáni
Záleží na definici potřebnosti. Budeme se na to stále dívat bolševickou optikou - každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb? Tím se vypěstuje generace lidí jen s jedinou schopností - hlásit se o svoje potřeby.
Jan Hink
Řekové na turecké hranici bojují za nás
Které straně máme pomáhat? Schwarzenberg však chce, abychom pomáhali těm hrozivým davům za ostnatým drátem. Dává vám smysl vyzývat Řeky: "Pustťe je k nám, nebo vás pobijou"?
Jan Hink
Znáte rozdíl mezi korektností a politickou korektností?
Je asi stejný, jako mezi aktem a pietním aktem. Místo pravdy se má sdělovat alternativní pravda. Přívlastky zcela mění původní význam slov. Máme tu cenzuru, nebo jen diskriminaci názorové většiny?
Jan Hink
Chceme znát svého diktátora! Demokracie je podvod!
Jsme zvyklí na jména diktátorů v jiných zemích. Hitler, Kim-Čong-Un, Kaddáfí, Husajn, Erdogan, Putin, Asad. Kdo však stojí za prosazováním zákonů u nás, zákonů, které lidé nechtějí? Ani královské rodiny to zřejmě nejsou.
Jan Hink
Chvála nerovnosti! Pohlaví a rasy nehrají roli.
Jedinci, národy i státy za úspěchy vděčí svým odlišnostem. Promíchání zrna s plevami snad zmírní frustraci plev, ale zrno nevzejde. Nahradí jednoho chytrého stádo blbých? Hegelova přeměna kvantity v kvalitu takto nefunguje.
Jan Hink
Strach z předsudečné nenávisti brání diskusi o těch nejdůležitějších pojmech
Vláda se usnesla, že se dopouštíme nenávisti i diskusí o významu těch nejdůležitějších pojmů: národnost, rasa, náboženství, právo, pohlaví, svoboda, deviace, pravda, nenávist, cenzura, extrémismus.
Jan Hink
Významný den 21. srpen 1968 - čí je to nápad a proč?
Mezi významnými dny není mnoho takových, kdy by se jednalo o nějakou událost ovlivňující negativně naši státnost. Neznámý navrhovatel nemá jinou starost a zvolil událost podle toho, jakou velmoc momentálně chceme naštvat.
Jan Hink
Když se dva milují, tak na pohlaví nezáleží
Zanedlouho možná nebude záležet ani na živočisném druhu. Mimořádně nevkusná reklama firmy H&M nás k tomu má vychovávat. Kam se hrabe rasová vyváženost černocha na bílém koni od Old Spice.
Jan Hink
Stíhání komunistických předáků je rajtováním na mrtvém koni
Tato sorta žalovaných lidí byla jen dost inteligentní, aby pochopila, odkud kam vírt fouká, koho píseň zpívat a chopila se k moci. Ti, co je dnes chtějí soudit, jsou stejná pakáž a mohou být za omezenou suverenitu také souzeni.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 | další |
- Počet článků 122
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1629x