Jan Hink

Duch Švejkova bonzáka v utajení Bretschneidera ožívá na Britských listech

11. 08. 2017 10:17:17
Vy máte ale podivná přirovnání, nejdřív mluvíte o císaři pánu a pak o obchodníkovi s dobytkem. Stejně tak srovnání ochrany proti invazivním druhům rostlin s absencí ochrany proti invazi lidí je velezradou? BL štvou ku kamenování.


Není to poprvé, co jsem si na Britských listech všiml článku, v jehož názvu se hemžily negativní superlativy, kterými by nikdo nechtěl být označen. Co si pomyslíte při spatření článku s názvem "Nacistická nehoráznost, jíž Reflex překročil všechny meze", odkaz zde

V článku jsou slova jako prasárna, ohromující svinstvo, nacistická propaganda, vraždění židů, trestný čin, za který jsou tři roky.
Podíval jsem se tedy jako osoba zvědavá na to svinstvo v očekávání, že se zatetelím sebeuspokojením, že já tedy taková svině nejsem. Nic takového se však nestalo. Autor je zřejmě velmi citlivý i na slabé podněty, když takový článek s celkem nevýrazným obsahem ho nutí psát jeho oblíbená slova, kterými častuje objekty své nevole, mezi kterými jsem postrádal už jen obvyklé přívlastky šokující a děsivé. Což teprve, kdyby se opravdu setkal s opravdovým rasismem nebo nacismem. Jaká slova by použil, když už všechny zbraně českého jazyka vystřílel na takovou slabotu?

Já také tvrdím, že zvířata mají vliv na ekosystém. Rovněž lidé mají vliv na ekosystém. Vliv může být i negativní a ekosystém stejně jako ekonomickou základnu bychom si měli chránit v zájmu lidí i zvířat. Kladu tím snad rovnítko mezi lidi a zvířata? Zvířata jsou však schopna jednání, které u lidí odedávna označujeme jako invazivní chování. Pojem invaze je odedávna určen hlavně lidem. Na vybrané druhy živočichů a rostlin tuto vlastnost (pouhé slovo) přeneslo nařízení EU. Jan Čulík snad obviňuje Evropskou komisi z toho, že srovnává lidi se zvířaty? Nebo dokonce s rostlinami? Nikoli! Obviňuje J.X.Doležala (dále JXD), potažmo Reflex. Toho pána vůbec neznám a Reflex také nečtu. Upozornili mě tak na zcela průměrný článek, který schopnost EU vypořádat se s hrozbou invaze zvířat a rostlin porovnává s neschopností bránit se proti invazi lidí a jejich pašerákům, jejichž množství sice už ani na BL nikdo nebagatelizuje, ale nenávistné reakce za použití slova invaze u lidí jsou nejen útokem na svobodu slova, ale i na význam slov v jazyce.

Snažil jsem se v diskusi BL na facebooku k tomuto článku upozornit na to, že jsem tam nenašel nic nacistického, že by si autor měl ujasnit význam slov, nebo ho ujasnit nám, čtenářům. Jakýsi maník mi tam odpověděl, že stačí to, že autor porovnává lidi se zvířaty. On tam však nic takového nedělá. Porovnává neschopnost EU poradit si s důležitými problémy, se schopností řešit kraviny. Odpověděl jsem citací z Dobrého vojáka Švejka, který také nepřirovával císaře k obchodníkovi s dobytkem.

Když to povážím, strýc císaře pána, a voni ho zastřelejí. Vždyť je to ostuda, jsou toho plný noviny. U nás před léty v Budějovicích probodli na trhu v nějaké takové malé hádce jednoho obchodníka s dobytkem, nějakého Břetislava Ludvíka. Ten měl syna Bohuslava, a kam přišel prodávat prasata, nikdo od něj nic nekoupil a každý říkal: "To je syn toho probodnutýho, to bude asi také pěknej lump."

Byv přenesen do tehdejší doby, dopustil by se JXD rovněž velezrady na humanistických ideálech, jejichž vykladačům však nikdy nepřísahal věrnost a BL by žádaly hrdelní trest.

Dnes už jsou ty příspěvky do diskuse smazány a další se vkládat nedají. Na BL však na toto téma od té doby přibyly články volající po odsouzení tohoto "odporného a nebezpečného" komentáře.
Porovnával-li JXD invazivní chování imigrantů s invazivním chováním rostlin a živočichů, měl svá tvrzení opřít o objektivní zdroje a bod po bodu zdůvodnit, proč tak činí. Tak, jako jsem to já učinil v jednom ze svých starších blogů (obsahově blízkém) zde, jak po mě žádal kodex blogera. Když jsou domácí rostlinné a živočišné druhy chráněny proti invazi cizích druhů, tak i domácí kultura by měla být chráněna proti invazi cizích kultur. Je to snad rasismus, nacismus nebo xenofobie? Ne, je to láska k vlasti a k bližním, se kterými chceme naše kulturní rozdíly pěstovat a být hrdí na to, že vnímáme naši kulturu jako lepší, ne rozdíly smazávat v nefungujícím multikulturním stádu.

Autor: Jan Hink | karma: 34.48 | přečteno: 1288 ×
Poslední články autora